SKITPISSREGN!

Fy vilket skitväder det har varit idag! Och humöret mitt är därefter kan jag lova! 
 
Dagen började med en trevlig inbjudan från syrran om kaffe i solen på hennes bro, det kan man ju inte tacka nej till.. Och solen den sken minsann, rakt in genom fönstret där vi inte hunnit sätta upp våra nyinköpta mörkläggningsgardiner! Men när Nils vaknade var han snorigare än en snorjärs och hostig, och jag var trött och solen gick i moln. Så jag skickade återbud - kaffe i solen utan sol, tror inte det! Men när det började närma sig middagsvila tänkte jag att Nils kan vila i vagnen medan jag traskar bort till syrran. Sagt och gjort. Men halvvägs till Nygård kom regnet, och det ville då aldrig sluta! Tur att Evelina och Elsa var hemma och bjöd på kaffe och mys. Men sen var jag ju tvungen att gå hem igen. Och som om inte det vore nog så kräktes Nils upp maten som jag stått och gjort åt honom - två gånger! Och så tappade jag förnuftet och gick till västermalm i SPÖREGNET för att hämta hem nå kläder som jag köpt. Innan jag var hemma igen droppade det om mig och Nils ville inte vara på golvet för att han var förkyld och mammig och han ville inte vara i min famn för att jag var blöt och kall.. 
 
Så jag räknade ner minuterna till läggning, och nu sitter jag här helt slutkörd och väntar på att Marcus ska komma hem med pizza. Regnet öser fortfarande ner som om det inte fanns någon ände på skiten och jag skulle kunna döda för lite Ben & Jerrys! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0