Nils bestämmer sig för att piggna till

Idag när vi lekte i Nils lekrum kom jag på att jag skulle fota och lägga upp före- och efterbilder från renoveringen här på bloggen. Vi får se om jag hinner få upp dem ikväll, annars dyker dem upp under morgondagen. När jag ändå hade kameran med mig passade jag på att fota Nils medan han var in action i lekrummet. Jag varnar för fotobomb, men såhär kan det se ut när vi går upp dit och hänger en stund. 
 
Den här hästen måste vara väldigt god, för den passar Nils på att gnaga på i princip varje gång vi är i lekrummet.
 
Ett gammalt Fisher price-bilgarage som jag fyndat. Hästen från ovanstående bild brukar åka rutschkana i den, för Nils har konstigt nog inga bilar än! 
 
Trumma tycker Nils är kul, på allt! Men riktiga bongotrummor är nog ändå bäst!
 
Sen plockade vi fram klossarna och mamma byggde och byggde, medan Nils roade sig med att gnaga på klossarna samt putta omkull det som mamma byggt. Nils moster har nämligen lärt honom att det är rivandet som är roligast. Hon brukar hurra och applådera när han river hennes torn, och han skrattar glatt åt berömmet förstås. Så nu får man vara glad om man hinner bygga något alls innan han river det. River och skrattar.
 
 
Nils har provat flera gånger att ställa sig upp mot något, släppa taget och stå någon sekund innan han böjer på knäna och sätter sig ner. Men intresset för att gå har varit svalt sen han började kunna krypa, och att gåträna med någon vuxen som stöd är det inte tal om. Efter att vi städat ihop klossarna i lära gå-vagnen så fick jag honom ändå att prova gå ett steg med den där vagnen. 
 
Så, är du nöjd nu morsan?


Kommentarer
Lina - mamma till Wilma & Wiola

Så himla söt liten prins! Eller han börjat bli ganska stor nu :) stora killen som snart springer iväg från kameran å mamma :)

2013-04-23 @ 22:56:33
URL: http://liniz.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0