Nils första tand

I söndags när vi var på väg i säng upptäckte jag att Nils fått sin första tand! Ja, det är ju bara en liten liten rand än så länge, inte så att det bara poppade upp en hel tand sådär! Men det är en VASS liten rand vi talar om! Jag har misstänkt ett tag att det varit på gång, men jag har letat på helt fel ställe när jag letat uppe och inte nere i munnen! Å andra sidan tror jag att det är tur att tanden sitter där den sitter, eftersom tungan är i vägen när vi ammar. Jag har faktiskt varit lite orolig för just detta med tänder och amning, men än så länge har han inte använt den där vassa lilla tanden för att bita sin kära mor och det är jag ju evigt tacksam för! Amning är ju bara kul när det funkar. Så är det. 
 
Den här första tanden firade Nils med att sova HELA måndagen, var väl sammanlagt vaken ca 1 timme under hela dagen och den spenderade han ätandes. Nog händer det ju att han sover mycket någon dag, men inte en HEL dag på det där viset! Tänkte att nu har han väl bestämt sig för att vända på dygnet, men icke! Han sov hela natten också, så den här mamman är utvilad minsann! Jag har ingen aning om det faktiskt var den där tanden som gjorde honom så trött, eller om han har en förkylning coming up? Han har nämligen varit lite tjuvsnorig de senaste kvällarna/morgnarna. Jag har haft huvudvärk, så det kan hända att vi är på väg båda två? Jag vet ju att det går en och annan förkylning, så vi får väl avvakta och se!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0