Ute i den friska luften

Efter en härlig sovmorgon klädde vi på oss och packade ner Nils i vagnen. Jag gick en promenad, och Marcus fortsatte arbetet med att sätta panel på hundkojan. Väl hemma igen bytte jag en sovandes Nils i vagnen mot en ivrig och promenadsugen hund. Kopplade på pulkan och ett bilbatteri i selen som Felix fick dra efter sig, och det var nog så tungt med tanke på underlaget. Så både jag och Felix stretade och drog denna pulka genom modden till vi var alldeles slut. Bitvis sprang jag också för att det inte skulle bli så tungt för Felix att dra, och det var nog egentligen mer än vad jag orkar! Drack en kaffekopp hos svärfar, spelade en match skip-bo och fortsatte sedan utevistelsen med att plocka ned hängmattan, borra hål i cementmuren runt Felix hundgård och riva taket till vår nya "carport". Så nu är det inte mycket av gårdsfixet kvar innan vi är klara inför vintern, skönt! Härligt också att komma in och äta middag efter en hel dag ute i slasket! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0