BVC

Idag har Nils varit på kontroll hos BVC. Vaccinationen bestämde vi oss för att avvakta med eftersom han fortfarande är lite rosslig av sin förkylning. Vikten och längden kunde vi i alla fall kolla, och wow vad han har vuxit! 68,5 cm och 8240 gram! Eftersom den här skrutten inte fått något annat än bröstmjölk än så känns det skönt att veta att han växer som han ska!
 
Efter en snabb lunch promenerade vi tillbaka till vårdcentralen för att träffa andra mammor och deras barn på föräldrautbildningen. Idag handlade mötet om språk, något som jag tycker är fantastiskt kul! Känner personligen att jag är lite dålig på att sjunga och ramsa med mitt barn, men desto bättre på att kika i böcker tillsammans med honom. Innan Nils föddes hade jag planerat att teckna som stöd för talet, men det har jag inte heller gjort! Känns ibland som att det är lite av det som jag planerar och bestämmer som faktiskt blir av, men det är väl bara att vänja sig och inse att det blir bra ändå! (Fast nog hade det ju varit himla bra om det faktiskt blev som jag har bestämt, tänker jag!)
 


Kommentarer
Lina - mamma till Wilma & Wiola

Vilken vacker pojke ni har :)

2012-11-27 @ 15:40:28
URL: http://liniz.blogg.se
Carina Johansson

Perfekt kombo av Lillemor och Marcus !!!!!

2012-11-28 @ 11:06:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0