Pollor, tomtar, änglar, ljus och glitter

Granen är klädd och resten av julpyntet är också uppe. Jag vet inte hur mycket julfika det blir bakat här i år, kanske inget med tanke på mitt godislöfte. Men Peter Jöbacks julskiva, som är den överlägset bästa julskivan, går på repeat här hemma. Jag har sagt till Marcus, halvt på skämt och halvt på allvar, att målet är att den ska snurra dygnet runt månaden ut. Vi tar det lugnt och bara myser, särskilt en kall dag som den här. Marcus har dragit iväg för att snickra högtalare hos Inge, men jag och Nils vi lämnar nog inte huset idag! Vi har ju så gott som blivit av med hans förkylning, så kan nog vara på sin plats att slippa gå ut idag. 
 
 
På tal om jul så vaknar vi nu av väckarklockan varje morgon kl 7 för att dra upp täcket lite högre under hakan, slå på tv:n och se årets julkalender! Och jag tycker att den är fantastiskt bra hittills! Minns ju den första julkalendern på Greveholm, och mycket är sig likt. På ett bra sätt! Jag längtar redan till morgondagens avsnitt! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0