Hur många lingon finns det i världen

Jag har fortfarande inte tillfrisknat efter gårdagens kurering hemma hos mamma. Värst är det såklart på morgnarna och på kvällarna. Jag brukar inte gnälla när jag är förkyld, men då har jag å andra sidan aldrig varit så här förkyld någon gång förut! I vanliga fall brukar jag var lite småsnorig eller ha lite ont i halsen! Men inte den här gången, den här gången är jag helt helt slut. Nalle Puh lär ha sagt att man inte kan vara nere med en ballong, och det uttrycket brukar jag låna av honom ibland. Och ärligt så är det svårt att vara nere när man vaknar upp med en mysbusig Nils och en krya-på-dig-present från världens bästa sambo som väntar på en när man klivit upp! 
 
 
 
Jag och Nils tog på oss tjocksockar och tjocktröjor, och så myste vi ner oss i soffan till filmen Hur många lingon finns det i världen, som jag fick med posten i förrgår! Vilken underbart härligt film, den rekommenderas verkligen! Jag har själv jobbat som personlig assistent, och upplevt liknande saker som i filmen. En otroligt varm och glad film som handlar om lika människovärde, att se saker för vad de verkligen är och om att ha styrkan att stå för sin sak när man tror på det man gör (att vara sann mot sig själv) Mamma var förbi med näsdukar till min snoriga snok, och vilken tur att jag hade dem för jag fällde en och annan tår mot slutet av filmen!
 
Vilken underbar måbra-film!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0