Halvårsdagen

Idag för 6 månader sedan fick vi träffa Nils för första gången. Jag kan inte fatta att tiden gått så otroligt fort, det är ju helt galet! Förutom att de senaste 6 månaderna varit de absolut snabbaste i mitt liv, så har de också varit de mest innehållsrika! Jag trodde bebisar skulle vara bebisar lite längre och blev förvånad över hur tidigt jag började tycka att Nils var ett barn, en egen individ. Nils är en glad och social prick, oftast belåten med tillvaron. Han trivs bäst om han får vara i centrum för allas uppmärksamhet, och charmar både bekanta och icke bekanta med sitt leende och sina bruna ögon. Fyra tänder har hunnit poppa upp under de här månaderna och de använder han till att bita på allt han kommer åt, både leksaker, egna kroppsdelar och andras (mammas näsa är en favorit!) Ibland är Nils missnöjd och då är det för att han är hungrig, trött eller för att han så gärna skulle vilja sitta, krypa, stå eller gå (och inte kan det!) Han sover gott på nätterna, och ofta tar han sovmorgon så att hans mamma också får vila ut! Pratar gör han också, ibland är han lite väl glad i sin egen röst och pratar både högt och gällt. Nyfiken på allt som rör sig eller låter, och kan länga studera hunden Felix som verkar vara en konstig filur i Nils ögon. Med glimten i ögat så har Nils bjudit mig på många skratt under de här första 6 månaderna av sitt liv.
 
Jag är väldigt fascinerad av och stolt över den där varelsen som bodde inom mig och som nu leker upptäckare i stora vida världen. Tänk så fantastiskt, vilken resa jag får följa honom på! När jag sa att vi måste ha tårta tyckte Marcus att jag överdrev lite ("Ska vi börja fira halvårsdagar nu också?") men jag försäkrade honom om att det bara är den första halvårsdagen som ska firas. Än så länge har det inte blivit någon tårta gjord, vi får väl se om jag ids göra någon, men extra mycket kramar och gos så här på halvårsdagen det har vi minsann hunnit med!
 
Nils 3 dagar på BB
 
Nils 3 veckor i Storforsen
 
Nils 2 månader på husvagnssemester
 
Nils 3 månader med bus i blicken
 
Nils 3 månader morgonmys med mamma
 
Nils 3,5 månad gnager på sin bitleksak
 
Nils 4 månader höjer på ögonbrynet åt sina knasiga föräldrar
 
Nils 4,5 månad efter badet
 
Nils 5 månader på besök hos Li och Johanna i Göteborg
 
Nils 5,5 månader gillar när mamma och pappa har julpyntat


Kommentarer
Anonym

Jag tycker också att detta stora under att få vara nära mitt barn-barn är helt fantastiskt, att se hur han växer och förändras. Vilken lycka och förmån. Kramar från farmor

2012-12-14 @ 21:35:41
Malin

Jag längtar hem. ♥

2012-12-14 @ 23:04:40


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0