December i all sin prakt

Jag är så hemskt trött just nu. Det är årstiden, föräldraskapet och det faktum att jag har så svårt att ta mig i säng på kvällarna som är orsaken till detta. Så jag sover länge på dagarna, oftast fram till lunch. I helgen har vi ränt runt fyrkanten och träffat många fina vänner. Fredagen spenderade vi i Luleå, där vi köpte ny bilbarnstol till Nils (han har ju blivit för stor för babyskyddet gullungen!) och hälsade på både hemma hos Jocke och Lotta, och hos Marcus bror Mattias och hans tjej Anna i deras nyinköpta hus. Hur trevligt som helst! I flytten hade det sorterats ut både kläder och leksaker som Nils fick med sig hem, blev lite som julafton för lillkrabaten. 
 
Lördagen spenderade vi hemma hos Mikael och Frida, där vi blev bjudna på trerätters middag! Det var så härligt så att det blev lite magiskt faktiskt. Trevligt sällskap, god mat och ljus har den inverkan på mig. På tal om ljus så konsumeras det en hel del av den varan hemma hos oss för tillfället, typ 50 stearinljus per kväll. Jag tycker nämligen att det behövs lite ljus kvällstid nu när det är som mörkast på året, stearinljus och varm dryck.
 
 
Söndag kom min vackra och underbara lillasyster på besök tillsammans med hennes lilla Elsa. Vi har setts lite mindre än vi brukar sedan jag kom hem från semestern, så det var verkligen skönt att träffa henne och surra lite.
 
Evelina och Elsa för 2 månader sedan
 
Vi hade tur och blev bjuden på middag igen i söndags, den här gången var det rullader och hemmagjort mos hos svärmor och svärfar - mums! Som ni förstår går det ingen nöd på oss, vi har ätit gott, mått gott och sovit gott hela helgen lång! 
 
Idag har vi en riktigt vilodag, eller rättare sagt så vilar Nils och jag ringer viktiga telefonsamtal samtidigt som jag passar på att uppdatera här! Ikväll ska vi hem till Anders och Nina som har kommit hem från Thailand, dricka lite glögg och förhoppningsvis kika på lite härliga paradisbilder så att man blir sådär obehagligt ressugen! Trevlig tisdag folket!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0